Med engasjement våkner nettrollene!

I forbindelse med valgkampanjen lagde jeg et blogginnlegg om Unge Venstre sitt reklamemateriell for legalisering av cannabis, det kan leses her.

Dette innlegget skapte også et voldsomt engasjement og er delt over 2800 ganger! Dette var virkelig noe som engasjerte folk. Det er veldig bra! Alle har rett til å ha sin mening, men det er ikke noe poeng i å bli et nettroll …

Vi, alle medlemmer av Usynlige Tigre, startet et opprop mot dette, du kan fremdeles signere dette oppropet, om du er enig i at vi ikke vil ha kampanjer som bidrar til å ufarliggjøre rusmidler på våre skoler, trykk her.

Jeg kommenterte også vårt opprop mot rusmidler på våre skoler, på NRK Distriktsprogram Sørlandet 💪🏼🐯

Jeg har fått en del ubehagelige kommentarer både offentlig på bloggen og sendt i privat melding. Her er noen av de:

“Dette er moralpanikk. Panikk er kurerbart.”

 “Du brenner åpenbart for denne saken Merete og det er fint! Men her var det mer kaos enn pilot, dessverre..”

“Bullshit. E helt uenig me dæ. Ikke lag et innlegg om noe du ikke vet noe om. Canabis kam hjelpe me masse, næææi du blir ikke dum av det. Dummeste æ har lest på lenge… Årets dårligste innlegg ever!”

“Du vil heller at rusmisbrukere skal fortsette å dø enn å legalisere?” 

“Det er trist å se at egoet ditt kommer i veien for rasjonell tenkning. Se deg selv i speilet og spør om du virkelig kan stå inne for å spre propogoganda og feilinformasjon på denne måten. Legaliseringen skjer, det er bare et spørsmål om tid. Spørsmålet er om du ønsker å stå igjen på sidelinjen i din egen ignorante fornektelse.”

Noen av disse menneskene som kommenterer gjør det ikke med eget navn de signerer feks med Ole Brumm … Jeg mener at skal du si din mening bør du kunne stå for den meningen og dermed kommentere med fullt navn. Jeg synes også det burde være en selvfølge at du kommenterer uten personangrep. Vi kan være uenige uten å være ufine. Jeg tåler disse tilbakemeldingene, jeg står for mine handlinger og har ervervet meg faktakunnskap før jeg videreformidler den. Hvis du vil ha mer fakta om cannabis kan du høre podcasten med Jeanette Flaggstad, Jørgen Bramness og Runde Sundt, her.

Bildet kan inneholde: 3 personer, personer smiler

4 kommentarer
    1. Jeg tenker med en gang at slike kommentarer kommer med uvitenhet . Du er modig og tøff som står i det søs <3

      1. Takk <3 er nok mye sant i det, men tror også det er en utvikling som bare blir verre og verre. Vi alle tør skrive mer enn vi tør si direkte til mennesker …

    2. Helt enig med deg i at de som skrev dette burde gjort det med fullt navn. Det forandrer likevel ikke det faktum at du bør ta til deg tilbakemeldingene du får – spesielt den siste.

      1. Ok, hvilken tilbakemelding mener du jeg bør ta til meg? Jeg leser alle meldingene jeg får og respekterer at andre har andre erfaringer og meninger enn meg. Jeg lurer på hvorfor det blir så aggressivt, det fører ikke til noe konstruktivt …

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg