Hvorfor kaller jeg meg kaospiloten?!

 

Kanskje på tide med et innlegg hvor jeg sier noe om hvorfor jeg kaller meg for kaospiloten…..

Jeg er den som alltid har hatt full kontroll på alt og jeg har alltid hatt et stort kontrollbehov – det er mega slitsomt! Både for meg, men til tider også for de som er rundt meg….. Jeg liker å ha det ryddig og rent, blir stressa om det ikke er orden i tingene, for eksempel i huset. Det er vel positivt å være ryddig, men av og til kan det bli litt mye – man kan nemlig ikke ha kontroll på alt i livet. Det tok lang tid før jeg innså at jeg måtte gjøre noe med mitt kontrollbehov, for min egen del. Jeg ble utslitt av det. Et stort kontrollbehov kan være et symptom på blant annet medavhengighet, nå har jeg fått gjort noe med dette og det føles befriende!

I tillegg til mitt kontrollbehov har livet alltid vært litt skummelt når ting har vært rolig (normalt ville andre kalt det), da ventet jeg alltid på smellen – stille før stormen-Hva kom til å skje…? Men i kaoset, når det er full action, da er jeg i mitt ess, da styrer, fikser, kjører og ordner jeg – som om det skulle vært den enkleste sak i verden. Da skjer det hvertfall noe, det har alltid vært mye lettere å forholde seg til kaoset enn den snikende stillheten, da hadde jeg tid til å kjenne på angsten, bekymringen for hva som kom til å skje…..

Vet ikke om dette var forståelig, men det er en kort forklaring på hvorfor jeg kaller meg kaospiletenmerete 🙂

#rus #avhengighet #pårørende #kaos #kick #stillhet #ro #familie

En liten oppmerksomhet til deg selv!

5 kommentarer
    1. Den Kjenner jeg igjen.
      Da jeg først ble syk og MÅTTE SLUTTE å bla rydde og vaske samt kontrollere ALT som foregikk rundt meg, var det veldig vanskelig. Men nå innser jeg at det var en “skjult velsignelse”. NÅ er jeg TIL STEDE. DET er jeg SÅ glad for<3!!!
      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg