Folkens – gled dere sammen med meg!!!


Tegnet av Caroline Almås Nilsen
 

Håper det går bra med han fremover også da … det er jo mange som begynner og ruse seg igjen …

Det er en merkelig reaksjon, som jeg ikke skjønner helt … Jeg forteller hvor glad og lykkelig jeg er over at jeg har fått broren min tilbake, rusfri! Jeg VIL IKKE bli minnet på at jeg burde bekymre meg for om han kommer til å ruse seg igjen. Jeg VELGER å glede meg over hvordan alt er nå og TRO at han kommer til å holde seg rusfri. Skulle noe annet skje velger jeg å forholde meg til det da, ikke bekymre meg for det nå. Jeg har brukt nok tid på redsel og bekymring, så hvorfor oppfordre meg til det?

Gled dere sammen med meg! Hvem hjelper det om dere forteller meg om alle de som ikke klarer det? Jeg vet jo at man aldri kan være sikker, men sikker er vi ikke på noen ting. Det er akkurat som at jeg kan ikke gå og være livredd for at noen jeg er glad i skal dø, selv om det har skjedd og kommer til å skje igjen …

Jeg velger å leve her og nå, og forholde meg til hvordan det er akkurat nå!

Når jeg forteller at broren min har vært rusfri i 2 år så trenger jeg ikke at dere er bekymret for om han klarer det … jeg vil bare at dere skal glede dere med meg … ikke minne meg på at jeg burde bekymre meg for om det kommer til å gå bra. Det tenker jeg nok på, uten påminning! Jeg har jo øvd og øver fremdeles på ikke å bekymre meg! Ingen av oss burde bekymre oss for det som kan skje, men vi burde heller lever her og nå! Glede oss i øyeblikket!

Så min oppfordring til deg er: Neste gang noen forteller deg noe bra, gled deg med dem, ikke dra frem ting som kan skje … men forhold deg til situasjonen som den er her og nå!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg