Det er jul og mange har det ekstra vondt og vanskelig.

 

Tegnet av Caroline Almås Nilsen

 

Det er jul og alle hjerter gleder seg, eller … For mange er jula en tilleggsbelastning, for de som har det vondt og vanskelig blir alt bare verre. Problemene blir ekstra tydelig i høytider fordi det er stort fokus på at vi skal kose oss, sammen med de vi er glad i. Da er det vondt å bruke tiden på det vi frykter mest, bekymring og en konstant redsel for at vi skal miste en vi er glad i. Jula er den tiden vi skal bruke på hyggelige sammenkomster.

Vi er alle pårørende til noen, enten det er avhengighet, sykdom eller annet. Jeg får tid til ettertanke i denne tiden. Jul har alltid vært en spesiell tid for meg, jeg har mange gode minner om julen men mange vonde også … Ofte har jeg brukt høytiden til å bekymre meg og være redd for hva som skal skje med broren min.

Denne julen tenker jeg mest på de som ikke har det så bra, som strever med sykdom og andre vanskelige ting. Jeg er heldig, veldig heldig – denne julen trenger jeg ikke være redd. Broren min har det bra, er rusfri og LEVER!

Ikke alle er like heldige og vi har ingen garantier i livet, vi kan aldri helgardere oss men vi kan vise omtanke og være nær. Husk: du er ikke bedre enn noen, men husk også at ingen er bedre enn deg!

God jul

 

Merete

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg