Tusen takk! Vi er mange i samme båt…..

Jeg vil bare takke alle dere som har skrevet fine tilbakemeldinger når jeg treffer dere, meldinger til meg på facebook, sms og chat – jeg blir helt overveldet og veldig glad! Det er mange som takker meg for at jeg skriver åpent og ærlig om dette temaet. Jeg er like nervøs hver gang jeg poster et innlegg så det er veldig godt å få tilbakemelding på at jeg faktisk hjelper noen ved å sette lys på dette temaet! Det er viktig for meg og være med på å belyse denne siden av et rusmisbruk, pårørende, som sårt trenger å bli tatt på alvor. Jeg har tenkt på å gjøre dette i mange år – nå endelig hoppet jeg i det.

Jeg vet at det finnes hjelp å få, kurs, grupper osv, for pårørende – men det er ganske tilfeldig om man får vite om det, eller om man får vite nok til å tørre å reise på noe sånt. Ikke mange som vet hvilke tilbud man kan benytte seg av – derfor tror jeg nok det et stort underforbruk av tilbudene til pårørende. For meg tok det mange år å innse at det var noen sammenheng mellom mine plager og utfordringer og det å være pårørende til rusavhengighet.

Det jeg har kjent på de siste dagene er at det er så godt å få bekreftelse og anerkjennelse for at det faktisk gjør og har gjort mye med meg og mitt liv at jeg har hatt rusavhengighet i nær familie. Jeg har levd med en konstant bekymring og det har vært helt forferdelig slitsomt og vondt – og faktisk er ikke det rart.

Tusen takk til alle dere som har turt å bry dere, det betyr mer enn dere aner!

Merete

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg